"Vedd ezt a leányt, neveld fel nekem; alakítsd jellemét a templom kifaragott oszlopának mintájára, hogy fényeskedjék az Úr országában örökre."

2009. július 8., szerda

Szülői szemmel, gyerek szívvel

A gyerek intelmei szüleihez:

1. Ne kényeztess el. Tudom jól, hogy nincs mindenre
szükségem, amit kérek, csupán kipróbálom, hogy mit
csikarhatok ki tőled.

2. Légy velem határozott. Ez azért fontos nekem, mert ez által
érzem magam biztonságban.

3. Ne engedd, hogy rossz szokásokat vegyek fel. Te vagy az
egyetlen, aki ezekre még idejekorán figyelmeztethet.

4. Ne viselkedj úgy velem, mintha fiatalabb lennék, mint
amilyen valójában vagyok. Ezzel csak azt éred el, hogy ostoba
módon „nagy”-ként próbálok viselkedni.

5. Ne javíts ki mások előtt. Sokkal többet érsz el, ha
kettesben, csendesen megmagyarázod, hogy miben hibáztam.

6. Ne tégy úgy, mintha a hibáim bőnök lennének. A kettő
összekeverése megzavarja bennem az értékek megtanulását.

7. Ne védj meg cselekedeteim következményeitől. Néha
szükségem van arra, hogy- fájdalmak árán- magam tapasztaljam
a következményeket.

8. Ne vedd rossznéven, ha azt mondom:” nem szeretlek ".
Legtöbbször nem te vagy az akit nem szeretek, hanem a
hatalmat, ami megakadályoz abban, hogy kedvem szerint
cselekedjek.

9. Ne törődj sokat apró egészségügyi panaszaimmal. Néha
csak azt szeretném elérni, hogy figyeljenek rám.

10. Ne korholj állandóan. Ha folyton zsörtölődsz, csak úgy
tudok védekezni, hogy süketnek tettetem magam.

11. Ne felejtsd el, hogy nem tudom mindig pontosan kifejezni
magam. Ezért tűnik úgy néha, mintha nem lennék „becsületes”.

12. Ne rázz le, ha kérdésekkel fordulok Hozzád. Ha nem
válaszolsz, egy idő után azt veszed észre, hogy abbahagyom a
kérdezést, és máshol keresek választ a kérdéseimre.

13. Légy következetes. Ha nem vagy az, zavartnak
érzem magam, és nem tudok többé bízni Benned.

14. Ne mond nekem, hogy a félelmeim butaságok. Nagyon is
valóságosak ezek a félelmek, és csak úgy tudsz segíteni nekem,
ha megpróbálsz megérteni.

15. Sose tégy úgy, mintha tökéletes és tévedhetetlen lennél.
Túlságosan nagy lesz a csalódásom, amikor rájövök, hogy egyik
sem vagy.

16. Ne gondold, hogy elveszíted a tekintélyed, ha bocsánatot
kérsz tőlem. Becsületes bocsánatkérés meleg érzéseket
ébreszt bennem irántad.

17. Ne felejtsd el, hogy szeretek kísérletezni. Kérlek, nyugodj
bele, a próbálkozásaimba, nem tudok meglenni ezek nélkül.

18. Ne felejtsd el, hogy milyen gyorsan felnövök. Biztos nehéz
Neked velem lépést tartani, de kérlek, legalább próbáld meg.

19. Ne felejtsd el, hogy nem tudok létezni szeretet és
megértés nélkül, talán nem is kell ezt Neked hangsúlyoznom.
Vagy mégis?

20. Kérlek, tartsd magad jó kondícióba és légy egészséges.
Szükségem van „Rád”.

/ New York Times pedagógiai melléklete /

3 megjegyzés:

Marcsi írta...

Kedves Eszter, jó, hogy rátaláltál. Ezt a kis írást a falon kéne tartani, mint régen a hímzett falvédőket, hogy nap, mint nap láthassuk és megpróbáljunk eszerint cselekedni.
Marcsi

Maresz írta...

Köszönöm, hogy leirtad:).

Andici írta...

Köszi, ezt kerestem egész nyáron, mert láttam egy vásárhelyi oviban, és mire visszamentem leírni, már nem volt ott. Ugye nem haragszol, ha átveszem én is a blogomra?

És kiteszem a falra is :)