"Vedd ezt a leányt, neveld fel nekem; alakítsd jellemét a templom kifaragott oszlopának mintájára, hogy fényeskedjék az Úr országában örökre."

2010. november 30., kedd

Enni vagy nem enni?

Ha azon anyukák közé tartozol,akiknek gyermeke válogatós,akkor tudod milyen tehetetlen vagyok olyankor amikor nem tudom mit adjak enni gyermekemnek.
Mert krumplit hússal és töltöttkáposztát nem lehet enni egész hónapban !
Csak fogom a fejem és töröm,hogyan vegyem rá Renátát,hogy egyen bármi mást!
Próbáltam rávenni hogy nincs más és ha majd éhes leszel eszel - módszert,áh! szó se róla! inkább nem eszik csak panaszkodik hogy éhes és kész. Nem megy!

Most bújom a gasztro blogokat jó és kivánatos receptekért,hátha...de ha van ötleted,irj! :-)


Nem hihetetlen,hogy egy gyermek nem eszi a :
-túrós,sajtos,diós,mákos makarónit
-tejbegrizt,tejberizset
-rántottkarfiolt,rántott tököt
-rakottkrumplit
-lecsót
-tojásos kajákat
-zöldborsólevest és társait
-paradicsomszószos ételek,töltöttpaprika.........................


A gyümölcsöt hála Istennek kilószámra eszi :-)

8 megjegyzés:

Marcsi írta...

Szerintem te Botiról írtál :) Mondjuk ő rántott hús párti, no meg mindenféle nasié. Tegnap én is próbáltam éheztetni, de inkább nem evett abból, ami volt (sült husi, rizs!!!), csak sírdogált a rántott husiért! Többször nem teszem, inkább kitalálok én is valamit. Na, jó sokat segítettem :D

Timocska írta...

Nálunk a tejfölös tészta, krumplis tészta a jolly joker. :-) Lillus ezekre mindig vevő. Vagy a levesekre: borsó leves, gulyás leves, husi leves.
Bezzeg az oviban mindent megeszik! :-)

Babi néni írta...

Tapasztalataim szerint minden gyereknél eljön a 4-5 éves korban, hogy elég egysíkúvá válik a táplálkozásuk. Szerintem a menüvel nincs semmi baj, csak etess mellé gyümölcsöt is. Facsart narancslevet (meg is cukrozhatod, nem fog elhízni tőle) vagy ha megeszi a narancsot, mandarint, almát akkor azt.

És a tejtermékeket is erőltesd: kakaó, joghurt, kefir, sajt stb.

És figyeld meg, hogy miért szereti ezeket az ételeket. Például, ha úgy látod, hogy a töltött káposztából a káposztaszmötyit szereti és a sok tejfölt (vagy a kenyeret), akkor azt az alapanyagot variálhatod neki mással.

Pl. ha a tejfölért van oda, akkor fog enni jó tocsogós sajtos tésztát is. Ha a káposztát eszi főleg, akkor próbáld meg a székelykáposztát, a lucskos káposztát, a paradicsomos káposztát stb. Esetleg a libacombot párolt káposztával.

Ha a rántott hús bundáját szereti, akkor süss neki rántott sajtot, rántott karfiolt stb.

Ha a tölteléket eszi ki a káposztából, akkor próbáld meg a paradicsomos húsgombócot főtt burgonyával.

Szerintem ráhagyhatod, hogy mit eszik, elmúlik egy idő után, ha látja, hogy nem csinálsz belőle ügyet.

A másik tanácsom, hogy nyugodtan főzz magatoknak mást is, mint neki és hangoztasd, hogy ti már unjátok a rántott húst és ez mennyivel finomabb, megkóstolja? Ne erőltesd, ez türelemjáték és szerintem meghozza az eredményt.

Agi írta...

Pont ez van nálunk is, ha megkérdem mit enne akkor a válasz már tuti krumplit husival, vagy töltött káposztát de minden másnak nemet mond és sir.
Szóval én is tanácstalan vagyok.

Anna írta...

Emmám is igencsak válogatós. Ő a milánóit, gulyást eszi meg mindíg, de ha megkérdezem mit szeretne kukorica rizzsel a válasz. :)
Kitartás! Majdcsak rájön hogy más is jó.

Renáta baba írta...

Köszönöm a tanácsokat!Próbálkozom! :P

Szilvi írta...

Erik mindent megeszik újabban. egy feltétel van, reggel megbeszéljük, hogy mi legyen a kaja, ha ő választhat, akkor jó étvággyal eszik.

Bogár és Gerti írta...

Az első kivételével Bogár sem eszi meg ezeket, se a bundáskenyeret, se a kalácsot, se az édes szószokat, se a gombát, a babot, se sokmindent...

A káposztástészta jöhet, a krumpli főzelék jöhet, a hurka kolbász is, a töltött káposzta is :)
Próbáltad a káposztán sült húst? Aztán tartalmas még a krumplipüré tojással felverve... nem érzi s mégis jut belőle a szervezetbe.
De tuti van sok recepted... s ha netán csak ezeket nem enné a lyányka, biza szerencsés vagy ;) Az Én lányom anyja 5 féle kaját eszik meg szívesen, a többit meg hagyjuk...
Puszi