"Vedd ezt a leányt, neveld fel nekem; alakítsd jellemét a templom kifaragott oszlopának mintájára, hogy fényeskedjék az Úr országában örökre."

2010. február 26., péntek

Egy kis mondóka

Cicuska-macuska

Cicuska-macuska, mit főztél Renáta?
Kevertem babocskát, sütöttem pampuskát,
Ideraktam-odaraktam,
Utoljára jól bekaptam: hamm!


Süti-süti pogácsát

Süti-süti pogácsát,
Apjának, anyjának, kedves kis bogarának


Áspis, kerekes
Útifüves, leveles,
Bíbola, bíbola, pacs-pacs-pacs.


Nézzél rám, itt a pacikám
Ide hopp, oda hopp, tovarobog ám.
Hej hipp-hopp, tovarobogok,
A mező ügető lovasa vagyok.



Dombon törik a diót, a diót,
Rajta vissza mogyorót, mogyorót
Tessék kérem megbecsülni
És a földre lecsücsülni.
Csüccs!



Hej, Gyula, Gyula, Gyula,
Szól a duda, duda, duda.
Pest, Buda, Buda, Buda,
Pattogatott kukorica.


Gyerekek, gyerekek szeretik a perecet,
Sósat, sósat, jó ropogósat.
Aki vesz, annak lesz.
Aki nem vesz, éhes lesz.

Nincsenek megjegyzések: